Należą do nich narzędzia analityki webowej. Jakie narzędzie analityczne są pomocne w seo? Mogłoby się wydawać, że użytkowanie z tego rodzaju narzędzi kosztuje specjalistę wiele pieniędzy. Oczywiście w sieci można odnaleźć dużo płatnych rozwiązań, oferowanych przez firmy, zajmujące się oprogramowaniem, to natomiast korzystać możemy z równie dobrych darmowych opcji. Obowiązkowymi narzędziami analitycznymi są to dostarczane przez posiadacza popularnej wyszukiwarki, czyli firmę Google, są to Google Search Console oraz Google Analytics. Pierwsza z usług pozwala monitorować m.in. funkcjonowanie, stan indeksowania, działania ręczne, czy skuteczność strony w wyszukiwarce. Drugie rozwiązanie, czyli Google Analytics pomaga prześledzić dokładniej ruch na stronie a także powiązane z nim zachowania użytkowników. Właściciel strony dzięki tej analityce może dowiedzieć się, ile w danym czasie nowych użytkowników wyświetliło stronę, ile trwała sesję, jakie podstrony zostały odwiedzone i wiele innych cennych informacji o Internaucie, p ocząwszy od wieku, poprzez płeć, skończywszy na jego zlokalizowania. Pomocne mogą okazać się też mapy ciepła, czyli tzw. heat mapy, dzięki którym dowiedzieć się można jakie elementy skupiają największą uwagę ze strony użytkownika, jakie elementy są chętnie klikane, a jakie nawet przeciwnie, czyli pomijane. Dlaczego warto rozważyć statystyki strony? Pozycjonowanie, bez śledzenie i przeanalizowania wyników strony internetowej mija się ze swoim misją. Nie korzystając z analityki internetowej, po prostu nie będziemy mieć świadomość tego, czy prowadzone przez nas działania przynoszą efekty i czy cokolwiek zmienia się w czasie. Znając i z dużą dokładnością analizując statystyki strony, możemy całkiem dobrze dopasować obecną strategię marketingową, by przynosiła ona jeszcze efektywniejsze rezultaty. Dodatkowe informacje: presell linki.
Należą do nich narzędzia analityki webowej. Jakie narzędzie analityczne są pomocne w seo? Mogłoby się wydawać, że użytkowanie z tego rodzaju narzędzi kosztuje specjalistę wiele pieniędzy. Oczywiście w sieci można odnaleźć dużo płatnych rozwiązań, oferowanych przez firmy, zajmujące się oprogramowaniem, to natomiast korzystać możemy z równie dobrych darmowych opcji. Obowiązkowymi narzędziami analitycznymi są to dostarczane przez posiadacza popularnej wyszukiwarki, czyli firmę Google, są to Google Search Console oraz Google Analytics. Pierwsza z usług pozwala monitorować m.in. funkcjonowanie, stan indeksowania, działania ręczne, czy skuteczność strony w wyszukiwarce. Drugie rozwiązanie, czyli Google Analytics pomaga prześledzić dokładniej ruch na stronie a także powiązane z nim zachowania użytkowników. Właściciel strony dzięki tej analityce może dowiedzieć się, ile w danym czasie nowych użytkowników wyświetliło stronę, ile trwała sesję, jakie podstrony zostały odwiedzone i wiele innych cennych informacji o Internaucie, p ocząwszy od wieku, poprzez płeć, skończywszy na jego zlokalizowania. Pomocne mogą okazać się też mapy ciepła, czyli tzw. heat mapy, dzięki którym dowiedzieć się można jakie elementy skupiają największą uwagę ze strony użytkownika, jakie elementy są chętnie klikane, a jakie nawet przeciwnie, czyli pomijane. Dlaczego warto rozważyć statystyki strony? Pozycjonowanie, bez śledzenie i przeanalizowania wyników strony internetowej mija się ze swoim misją. Nie korzystając z analityki internetowej, po prostu nie będziemy mieć świadomość tego, czy prowadzone przez nas działania przynoszą efekty i czy cokolwiek zmienia się w czasie. Znając i z dużą dokładnością analizując statystyki strony, możemy całkiem dobrze dopasować obecną strategię marketingową, by przynosiła ona jeszcze efektywniejsze rezultaty. Dodatkowe informacje: presell linki.