Te dość spore koparki kołowe i gąsienicowe to sprzęty które są mocniejsze i ważą więcej od typowych koparko ładowarek. Dlatego dość w ogromnej liczbie przypadków widuje się je na budowach dróg, mostów, obiektów przemysłowych oraz dodatkowo przy wyburzeniach kamienic. Te zadania są bardziej wymagającymi i dlatego konstrukcja takich wielkich koparek gąsienicowych , a dodatkowo kołowych musi być w ogromnym stopniu lepsza niż w przypadku tańszych sprzętów.
Znaczy to też znacznie wyższe koszty serwisu i potencjalnych napraw. Ramię łyżki w tego typu sprzętach dość częstokroć ma wygiętą tą pierwszą część. No a w przypadku części maszyn starszego typu nie było wygiętej na stałe tej pierwszej części ramienia łyżki. No bo były trzy części ramienia łyżki i dodatkowo siłowników hydraulicznych. Oznaczało to dodatkowo najmniejszych elementów zasilanych płynem hydraulicznym i bardziej wnikliwej konserwacji sprzętu. Dlatego teraz ramie ma dwie części w tym pierwszą zagiętą. Jednym słowem jest to mniej elementów które mogę się zepsuć i akuratna zdaniem wielu efektywność.
Funkcjonalność to też koła kołowej koparki. Koparka ta odbiega od koparki gąsienicowej tym, że ma koła zamiast gąsienic. Dla części firm budowlanych to rzecz jasna spory plus, a dla innych lepszą opcją są koparki gąsienicowe. Serwisowanie tych detali konstrukcji stanowi bezdyskusyjne wyzwanie, bo koła są również wymagające jeśli chodzi o serwis. Można nawet powiedzieć, że koła są opcją równie kosztowną co gąsienice, ale tu także wiele zależy od tego gdzie się eksploatuje daną koparkę. Chodzi tu o to, że koparka gąsienicowa to wspaniała opcja na miękki teren, a bardzo duże fragmenty drogi asfaltowej musi pokonywać na lawecie. Koparka kołowa to lepsza opcja na twarde tereny, a fragmenty dróg asfaltowych może pokonywać o własnych siłach. Jednym słowem koszty napraw i serwisu zależą od tego gdzie i jak się używa tych koparek.
Zobacz także: koparki mini wypożyczalnia.