W firmach w większości przypadków zastanawiają się, czy nie gorzej zbudować teksty we własnym zakresie, czy bardziej opłaca się zlecić ich napisanie komuś kto się na tym zna. Odpowiedź nie jest wcale taka jednoznaczna, dlatego że zależy to od tego, jakie mamy kompetencje w zakresie ich tworzenia. Jeśli ktoś potrzebuje bardzo łatwych treści i zna się na języku, którym ma operować, to poradzi sobie własnymi siłami.
Jeśli jednak nie zna się na tym, a treści mają być nieco bardziej trudne, to w takiej okoliczności jasne jest, że trzeba będzie wynająć kogoś, kto się będzie na tym znał. Wówczas prowadzenie bloga firmowego zlecamy komuś, kto ma wiedzę i doświadczenie w tym zakresie.
Teksty na stronę internetową obecnie są tworzone w ilościach prawie że hurtowych i nie jest to wcale dziwne, bowiem właściwie każdy preferuje posiadać stronę internetową i prawie każdy chce za jej pomocą pozyskiwać nowych klientów oraz użytkowników, a co za tym idzie, potrzebne są treści, które te osoby przyciągną. Wpisy na bloga internetowego muszą być interesujące, żeby ludzie chcieli je czytać i żeby ogólnie rzecz ujmując było sens je zbudować. Jeśli jednakże chodzi o najprostsze teksty na potrzeby pozycjonowania stron, to wówczas może być to zwykłe lanie wody. Wpisy na bloga online mogą być różne.
Wszystko zależy od tego, jaką strategię się obierze. Jeżeli już strategia obrana jest odpowiednio, to efekt będzie realnie satysfakcjonujący. Z kolei jeżeli nie przemyślimy tej strategii, to będziemy się ciut miotać. To doprowadzi natomiast to takiej sytuacji, w której pisanie tekstów na stronę nie będzie wykonane tak, jakbyśmy chcieli. Dlatego nie ma co ryzykować. Powinno się obserwować reakcje ludzi, którzy nas czytają i wtedy dowiedzieć się, co oni na ten temat sądzą. Jeśli ich reakcje będą pozytywne, to oznacza, że dajemy radę, o ile negatywne lub nie będzie ich w ogólności, to należy skonwertować strategię na nieco inną
Źródło: copywriting dla małych firm.